Kau orang paling buta dalam dunia.

Assalamualaikum :)
In the name of Allah , Most Gracious , Most Merciful


Cool tak? Cool tak tajuk entry aku? Tak cool kau pergi tutup tab sana. Tak nak kawan T^T

Photography Quotes

Giving up is hard to do especially when you love someone.

Ha, yang ni baru cool kan. Okay, serius :|  Listen up world, dengan ini saya mengaku, yang saya telah give-up. Yeahh. Betul lah kata-kata gambar tu, "especially when you love someone". Dan seperti tajuk entry pulak, saya give up sebab awak buta >.<

Ni bukan lah macam cerita Begitukah Cinta dekat TV3 tu. nak putus asa sebab suami dia buta jadah haram tu. Tapi ni sebab kau buta, buta hati.

Ye, aku sedar. Aku bukan nya nak paksa kau untuk suka aku lah dodol ! Aku cuma nak kau tahu yang aku sangat suka dekat kau, sayang , urr ==' dan kau layan aku macam perempuan desperate. Kau tak salah, aku salah.

"Kau gemuk, sedar diri tu. Dia tak pandang perempuan macam kau.

Kau hitam, ,muka berbelang. Lagi lah dia tak pandang. Nak jeling pun takut.Kau tak pandai, duduk kels apa je, macam haremm, dia suka orang pandai.
Kau miskin, kau tak ada DSLR, dia pandang orang ada DSLR jadah tu je.
Kau tak ada bibir seksi macam Angelina Jolie, dia tak suka.
Kau selalu bising bising, dia tak suka.
 Kau gedik, lagi lah dia tak suka"
Monolog dalaman.

Kau tahu tak aku selalu rasa macam ni? kau tahu tak? Dari dulu, akak abang aku semua cakap aku gemuk pendek lah. Rambut kering lah. Hitam anak keling belakang rumah lah. Kau tahu? 14 tahun aku tahan cemuhan tu semua. Aku tahan, ya, kalau aku tak tahan. Dah lama aku mati. Kau nampak kubur aku tu je lah.

I'm just wondering, perempuan macam tu tak layak dicintai? Perempuan gemuk tak layak disayangi? Perempuan hitam tak layak rasa apa itu kasih sayang? Perempuan tak kaya tak layak mencintai? Perempuan macam aku tak layak ke untuk rasa semua benda tu?


Photography Quotes

Tapi macam mana? Even aku sendiri tak mampu nak senyum, ni aku nak bagi senyuman dekat orang. Haihh, dunia dunia.

Dulu mungkin, aku suka orang tengok aku senyum.
Dulu mungkin, aku tolong kawan aku sedih.
Dulu mungkin, aku peluk kawan aku bila diorang sedih.
Dulu mungkin, aku ketawa terbahak bahak.

Tapi sekarang? Jangan lah korang terpedaya.

Ya, depan korang semua, bukan main lagi aku lari sana-sini macam kanak-kanak riang tanpa masalah. Aku ketawa dalam kelas macam aku lah orang paling bahagia. Aku senyum kalau Pak Cik angkat sampah tu lalu sebelah. 

Tapi maaf, aku tipu korang semua kawan. Maaf. Aku tak terdaya. Aku tak boleh nak tunjuk sedih aku. Ya, aku HIPOKRIT. Sebelum ni aku orang paling benci orang hipokrit. Tapi sekarang aku tahu bertapa pentingnya hipokrit tu untuk seorang perempuan yang tak layak terima kasih sayang macam aku!

Cikgu Megat pun benci orang hipokrit lah.

Ye, bermakna Cikgu Megat akan benci aku. Aku penat jadi jujur. Aku penat jadi baik. Aku penat senangkan hati kawan. mesti korang tetanya-tanya kan, kenapa aku tak nak tunjuk sedih aku. Sebab..

Kalau aku sedih ada orang nak pujuk aku ke?
Kalau aku sedih ada orang nak tolong aku ke?
Kalau aku sedih, kawan kawan aku nak peluk aku ke?
Kalau aku sedih, kawan kawan aku nak gembirakan aku ke?

Itu. Itu je alasan kukuh yang aku fikir dan menyebab kan aku sikit pun tak nak tunjuk kesedihan aku. Ya, tanya classmate aku apa yang aku suka buat dalam kjelas. Tanya lah tanya.

Aku suka menangis, aku menangis sambil ketawa. Dan kawan kawan aku terus cakap aku jenis yang pandai nangis. Hey, kalau tak ada sebab. Aku tak nak nangis lah!  Kalau tak ada sebab, air mata aku ni pergi main dengan gall bleader lah. Tapi disebabkan hati ni sedih, parah. Air mata aku tak nak kawan gall bleader dah. Dia nak keluar.

Macam entry aku yang ini >click<  mungkin benar. Perempuan macam aku. Ya, species aku ni. Yang species tak sedar diri badan besar. Tak sedar diri muka tak cantik macam aku ni. Ya, perempuan macam aku ni jelah ditakdirkan hanya untuk bermimpi.hanya untuk berangan dengan orang yang aku sayang.

Mimpi dan bukan sama sekali realiti.



Photography Quotes

"Giving up doesn't always mean you're weak"

Yah, ini cool. Bila aku give up, tak bermakna aku tak boleh nak bangkit balik. Tak bermakna aku tak boleh nak senyum balik. tak bermakna aku tak boleh nak main kejar kejar balik.

Aku boleh hidup tanpa kau lah Merong lelaki!

Okay, apa aku tulis tu :O  Okay, buat masa ni memang lah aku rasa nak terjun bangunan tingkak 303 lah kan. Nak join same-same? Tak payah. Ibu tak bagi. Bak kata Merong, kalau aku terjun, hilang orang cantik dalam dunia. Aku tau kau tengah menipu tu. Dosa Merong, dosa >.<

Aku mintak maaf pada apa yang aku dah buat dekat kau. Menyemak dekat kau. Semua. Thanks a lot Merong.

Syamim XD

No comments: