5 Don'ts !!

Assalamualaikum :)
In the name of Allah , Most Gracious , Most Merciful


Hai hai, lama jugak FA tak update belog ni kan? Rindu tak rindu tak?? :D Okay tak, itew faham T^T

Okay, besaw gabak aku tepek bende alah tu. Nampak tak? Nampak tak?

Mesti semua fikir ini pasala apa yang don't don't ni kan? Okay, ini perkara yang jangan anda lakukan apabila atau semasa tidur.

Aku pn baru tahu benda ni. Sumber :google :D

1.Jangan tidur dengan JAM TANGAN.


Sebabnya, jam tangan boleh memancarkan tahap radioaktif.  Even tahapnya rendah, tapi korang pakai jam tangan dalam masa yang agak lama dan bawa tidur,mungkin akan menyebabkan kesan negatif terhadap kesihatan korang.

Sebenarnya, apa kesannya aku tak tahu, tapi aku sendiri memang tak pernah lah bawak jam tangan pergi tidur.
:D

2.Jangan tidur dengan BRA.


Fikir ke hadapan. Saintis Amerika mengkaji bahawa sesiapa terutama perempuan lah kan, mana ada lelaki pakai bra kan. So, orang yang memakai bra lebih dari 12 hours berisiko besar untuk menghidapi breast cancer. So, go to bed without it!

Dan ini pula, kadang kadang aku tak ikut pun. :D


3.Jangan tidur dengan handphone. 


Ya, inilah yang aku tak pernah nak hirau. Tapi effectnya, oh, I'm not so sure. Even though aku tahu ada antara korang yang menggunakan handphone as alarm clock but put is as far as you can okay. Scientists dah membuktikan bahawa barang elektrik terutamanya handphone ada wave magnetic yang boleh menjejaskan nervous system kite. 

So, kalau perlu jugak letak handphone berdekatan dengan kite, switch it off first. Alarm still ring even you switch it off right?

4. Jangan tidur dengan make-up.


Oh, yang ini I bet semua perempuan tahu. Kalau benda ni aku concern sikit. Sebelum tidur tu, kalau malas sangat nak cuci muka tu, at least basuh je lah. Asalkan remove all those toxin before you go to bed. 

Kalau betul korang rare gila, try lah. Tak adalah aku cakap confirm, wajib setepek jerawat tmbuh dekat hidung tu, tak, aku tak cakap. Just, it's may be :D



And lastly...
5. Jangan tidur dengan suami / isteri orang lain.

You may never wake up again :)

Till then :)

No comments: