They Don't Know My Habits.

Assalamualaikum :)
In the name of Allah , Most Gracious , Most Merciful


Ini pengakuan umum lagi terbuka!!

Aku ada satu habit buruk, yang korang semua tak pernah sangka pun wujud orang macam ni dalam dunia.

Dan habitnya ialah, aku seorang yang suka bau sabun! Okay? Bunyi macam bodoh kan? Nak buat macam mana.



Yang ini sabun pencuci pinggan, mak aku pakai ni tak silap. Bau dia, haihh. Kalau ikut mak aku pergi shopping, aku lah yang pilih. Aku suka bau "green tea". Ada jugak lemon, limau nipis. Aloe vera pun best. Mak aku hari tu beli Limau + Pandan. 

Lagi sedap bau dia. Aku kalau mak aku beli ni, semangat basuh pinggan terus menaik ni. Mula lah aku picit banyak banyak, bagi buih buih, dan kena marah. Lagi seronok :D

Ini, takkan tak tahu kan. Sabun basuh baju, lagi satu sabun Softlan. Lagi seronok aku bau. Sebenarnya ada kisah buruk disebalik habit ni.

Satu hari, aku kan kerja dok pergi dapur, amik sabun lepas tu hidu dah macam orang gila. Lepas tu, boleh pulak aku tersedut sabun tu. Masuk hidung. Okay selekeh.

Tapi ini kebenaran, Ya Allah Sumpah sakit. Mulut aku boleh keluar buih buih siap. Sakit dia ke otak tau. Lepas tu masih tak insaf lagi. Aku teruskan habit ni lagi.


Dan last sekali, Sabun Dettol Ah, terbaik ni. Ni bau paling best ni. Sekali basuh tangan mesti banyak punya. Wangi dia setahun. 

Moral dia, kepada budak budak yang mencuba untuk bau benda ni, janganlah. Susah hidup nanti.

Till then :)


No comments: