They Prove Me Wrong.

Assalamualaikum :)
In the name of Allah , Most Gracious , Most Merciful



*Sumber :google.

Dulu, sebelum wujudnya Imam Muda ni. Aku ingat lagi apa yang pernah aku cakap dekat kakak aku 

"Dalam dunia ni, 1 juta lelaki. 1 je yang boleh guna"

"Lelaki semua tak boleh guna, kejar duit je"

Tapi lepas wujudnya IM ni, aku sedar. Terdapat 20 lelaki yang beruna. Tahu cari duit, tahu perihal, selok belok agama ni. Boleh pimpin anak bini pergi jalan yang betul. Bukan merewang ke sana ke mari.

Jadi, terima kasih kepada IM sebab buat aku rasa macam 

'Oh, wujud lagi lelaki lelaki berguna ni rupanya'

Aku tau statement tu maybe buat lelaki lelaki yang baca terbakar berapi rapi bontot kan?  Maaflah wahai kaum Adam, itu kenyataan.

Lelaki? Tak sedar ke yang golongan yang berguna dalam kaum Adam ni sangat dah berkurangan? Since Malaysia sekarang ada dalam 20 ++ juta orang. so, cuma ada 20++ orang yang berguna? gitu? 

Lelaki akan cakap

"Alah, perempuan ni pun apa kurangnya, pakai terdedah sana terdedah sini. Sedar sedar perut bunting"

Hoi, bila diorang nak pakai terdedah tu memang salah sendiri lah tak ada otak kan. Tapi bab perut bunting tu. Diorang pergi beli Lipstick Dior tiba tiba perut membesar dan keluar baby ke? Think about it. it's your fault men.

Lelaki, nafsunya 1 akalnya 9. Tapi bila satu nafsu tu dah menguasai diri korang, akibatnya 9 akal yang dibekalkan tu melencong melebihkan akal tu kepada perkara lain. Korang sedar tak tu lelaki?

Aku bukan lah perfect mana nak dapatkan lelaki yan perfect. Hey nobody perfect men! 'cause I know I'm so faaaarrrr away from perfect. *ayat kau kan?* Okay, dan aku tahu, akan ada mulut mulut diluar sana berkata 'kau siapa nak tulis gini?"

Kan kan?

Sebenarnya tujuan aku tulis, hanya nak tunjuk betapa kagumnya aku masih ada kaum Adam yang berguna ni. Dan lepas korang pun akan kagum ila tengok kaum Hawa masuk rancangan realiti terbaru



Sebenarnya aku memang tertarik habis dengan benda ni. Tapi nak buat macam mana. Aku sedar diri ni tak cukup lengkap untuk jadi macam tu. sekian.

kbai :)



2 comments:

Cik Zura :) said...

Setuju gile dengan ayat, "Hoi, bila diorang nak pakai terdedah tu memang salah sendiri lah tak ada otak kan. Tapi bab perut bunting tu. Diorang pergi beli Lipstick Dior tiba tiba perut membesar dan keluar baby ke? Think about it. it's your fault men."

yang berzina suka suka sampai buang anak tuh memang dua dua bangang lah kan. tapi kadang2 ada yg bkn salah perempuan : rogol

yang tu mmg jantan tu patut dihapuskan dari dunia. tak patut hidup kot jantan mcm tu.

btw, i love this entry :)

Princess Feyqa said...

i minat IM ni :) bagus untuk mendalami ilmua agama xbyk siket en en