Just call me BEAUTIFUL

Assalamualaikum.

Me, A PMR VICTIM.


Oh,hai eberibadi. Sorry lah. Blog ni sangat lah terabai. Ni, I dah edit kasi putih suci molek tambah mascara Maybeline sikit. kDah.

Okay, memang sudah termaktub, tercatat usah disangkal lagi tahun ini buat kali kedua, I'm taking one of the biggest exam. It's PMR. Okay, nanti mesti ada akak-akak yang cakap..

"Alaa, PMR je. Kacang jelahh".

Kacang, kelapa. Aku tak pernah rasa PMR tu. Kalau macam kacang, aku tak mampu makan banyak. Nanti sakit gigi. k,mengarutnyaa.

Seriously, this year is like soo much pressure. 

First, mak abah suruh kurangkan menghadap laptop. Ohhhhh. Mana boleh. Okay, terpaksa. Demi masa depan aku. Demi nak bagi mak abah bangga dengan aku. Mak cakap, malam mesti belajar. At least buat homework jelahh. Lagi satu mak cakap

"Kakak abang kamu tak ada yang pernah dapat 8A, mak harap sangat, kamu yang last ni mampu bagi benda tu dekat mak. Boleh dik?".

Mak, please stop making me cry! Please. I will try, the best for you mum. Marahlah adik kalau adik tak belajar, marahlah adik kalau adik tak Solat. Oh, please. Mak letak harapan yang tinggi dekat aku. Aku akan rasa sedih kalau tak mampu. Tapi aku harap aku boleh! InsyaAllah.

AMINNN!!
*semua Aminnkan cepat!*

Kedua, yang buat stress. Mak tak bagi masuk kawad. Ohmaaii. Saya nak masuk kawad. Mak cakap.

"Adik kurangkan online. Kurangkan gayut malam-malam. Kurangkan pergi bandar. Lebihkan buku-buku tu semua. Kalau adik rasa adik boleh buat semua tu. Pergilah,masuklah kawad sana. Mak tak kisah".

Okay mak, abah. I'll try. For you. InsyaAllah.

*kalau dapat 8A,nak masuk RMC.-sambil tunjuk badan ketak*

kbai. Much love. :)

No comments: